Nekategorizirano

Znanost za zimskimi pnevmatikami

Avtor: Gume.si

Vse-sezonske pnevmatike so slab kompromis. Na snegu, ledu ali hladnem cestišču je lahko pot ustavljanja avtomobila, opremljenega z zimskimi pnevmatikami, za 30 do 40 odstotkov krajša od časa ustavljanja, ki ga porabite z vse-sezonskimi gumami. Ker se sila udarca poveča s hitrostjo, lahko zimske pnevmatike naredijo razliko med življenjem in smrtjo.

Čeprav je stvar, ki jo najprej opazite, globina trakov na pnevmatiki, je najpomembnejši del zimske gume pravzaprav njena gumijasta zmes, ki je zasnovana tako, da ostane mehka pri nizkih temperaturah. Kot kuščar, ki se brez problema vzpenja navzgor po steklu, je tudi zimska pnevmatika zasnovana tako, da se drži ceste, tudi če je cesta mokra, spolzka, ali pa če je na njej sneg. Mehki gumijasti trakovi zimske gume se lahko razprostrejo in ovijejo okoli izboklin na hladnem vozišču ali celo na tistem, ki se zdi popolnoma gladko.

Poletne pnevmatike, ki so zasnovane za delovanje pri visokih temperaturah, se strdijo, ko temperatura pade. Vse-sezonske gume, ki pa so zasnovane za celoletno uporabo, se glede delovanjapri nizkih temperaturah ne morejo niti primerjati z zimskimi pnevmatikami.

Izberite nadstandardno verzijo zimskih gum

Ko boste izbirali zimske pnevmatike, se raje odločite za nadstandardno verzijo, saj so boljše od osnovnih modelov. Za kar plačujete, je najnovejša tehnologija gume in globina profila. Kar dobite, je vlečna sila, ki je lahko do 15 odstotkov boljša od osnovnih zimskih pnevmatik. Če želite videti razliko med različnimi vrstami zimskih gum, pojdite na varen kraj, kjer boste lahko preizkusili, kako se različne gume obnašajo med ustavljanjem na poledenelem vozišču.

Nadstandardne zimske gume

Pri menjavi gum na avtomobilu gre za temperaturo, ne za sneg. Zimske pnevmatike je treba namestiti, ko pričakujete, da bodo temperature padle na 7 °C ali manj. Ko temperatura pade, letne pnevmatike in tudi celo-sezonske postanejo neprilagodljive na hladnem vozišču. Poglejte termometer in uporabite zdrav razum, ker vam nihče ne bo natančno povedal, kdaj avto “obleči” v zimske gume (seveda zakon določa, da mora biti vaš avto opremljen z zimskimi pnevmatikami med 15. novembrom in 15. marcem, a sneg in nizke temperature se lahko kdaj pojavijo tudi prej ali kasneje).

Zimske gume naj bodo nekoliko manjše

Zimske pnevmatike morajo biti ožje od poletnih modelov. Strokovnjaki priporočajo, da pri njihovi namestitvi zmanjšate gume za eno ali dve velikosti – če je vaš avto opremljen z letnimi pnevmatikami širine 215 mm, morajo imeti vaše zimske gume 205 mm ali 195 mm. Zmanjšanje širine poveča pritisk, ki ga pnevmatika povzroči na površini pod njim – to pa pomaga, da preseže sneg in se zmanjša hidroplaniranje.

Zimske gume so zasnovane za premikanje vode. Ko pnevmatika pritiska na sneg ali led, topi zgornji sloj in ustvari tanek sloj vode. Če se voda ne odmakne od območja pred gumo, bo šel avto po svoje. Zato so zimske pnevmatike pokrite z utori (drobnimi kanali, ki so znani kot “lamele”), ki premikajo vodo na stran, kar omogoča, da guma ostane v stiku s površino.

Pogon na vsa kolesa vam pomaga pospešiti, ne ustaviti. Na spolzkih površinah lahko vozila s pogonom na vsa štiri kolesa pospešijo boljše od tistih z dvokolesnim pogonom. Toda njihova zmožnost zavijanja in zaviranja sta malo drugačna. Ko se poskušate ustaviti ali obrniti, omejitve določajo vlečne zmogljivosti vaših pnevmatik, ne število pogonskih koles.

Obnašanje pnevmatik v primeru poledice

Poledica ni smrtna kazen. Dobre zimske pnevmatike se lahko pritrdijo na led, vendar le, če so v mejah oprijema. Če vaš avto začne drseti, poglejte naravnost po cesti, kamor morate iti, in nežno zavijajte z volanom. Ko avto zavira, boste postopoma ponovno pridobili nadzor, saj se v gumah na vaših pnevmatikah začnejo nagibati površinske pomanjkljivosti na ledu. Počasna hitrost in nežno zavijanje ter zaviranje bodo ohranili oprijem.

Zmogljivost zimskih gum se je v zadnjem desetletju bistveno izboljšala z naprednimi gumijastimi zmesmi, ki oblikovalcem omogočajo, da izdelajo pnevmatike mehkejše, ne da bi žrtvovali druge kritične lastnosti, vključno z obrabo in kopičenjem toplote, ko se temperature dvigajo. Boljši proizvajalci porabijo veliko denarja za raziskave in razvoj. Vodja razvoja pnevmatik v Pirelliju v Milanu v Italiji je povedal, da je podjetje razvilo več kot 300 spojin v prizadevanjih za idealno zimsko pnevmatiko.

Čeprav testiranje olajša vpogled v zmogljivostne prednosti zimske gume, je tehnologija zelo zapletena. Oblikovalci pnevmatik morajo upoštevati dolg seznam dejavnikov, vključno s stabilnostjo in histerezo (proces, ki proizvaja toploto, ko se pnevmatika večkrat deformira in obnovi, ko se vrti pod težo avtomobila).

O nas

Gume.si