Nekategorizirano

Profil in tlak v pnevmatikah

Tlak v pnevmatikah
Avtor: Gume.si

Ko se pnevmatike uporabljajo, ko vozimo avto, je normalno, da tekalna plast postopoma postaja bolj plitva, s čimer se celotna zmogljivost gum spremeni. Poleg normalne uporabe lahko pride do neenakomerne obrabe tekalne plasti zaradi različnih razlogov, zaradi katerih boste morali zamenjati pnevmatiko prej kot kasneje. Redno preverjanje globine profila in stanja obrabe vsake pnevmatike na vozilu vam ne bo povedalo samo, kdaj je čas za zamenjavo, temveč vam lahko pomaga tudi pri zaznavanju drugih potrebnih vzdrževalnih del.

Premajhna površina pnevmatik lahko povzroči nevarne vozne razmere. Ko gume ne morejo obvladati ceste, lahko voznik izgubi nadzor nad svojim vozilom. Če so ceste mokre ali zasnežene, je globina profila pnevmatike zelo pomembna. Kadar koli pride voda med gumo in cesto, mora biti profil dovolj globok, da ohrani čim večji stik s površino ceste. Bolj kot je tekalna plast plitka, lažje boste izgubili oprijem pri vožnji po mokrem. Zmanjševanje hitrosti v teh pogojih vam pomaga ohranjati oprijem.

Kaj je minimalna globina?

Globina profila na pnevmatikah je izražena z milimetri. Na primer, zimske gume imajo pogosto globino profila od 8 do 9 milimetrov. Večina držav je uvedla 4-milimetersko minimalno zahtevo po globini profila, ki zahteva, da vozniki zamenjajo gumo, ko globina profila preide pod to mero.

Tako kot se vozila, vozniki in vozne navade razlikujejo med seboj, niso vse pnevmatike enake in se lahko med seboj precej razlikujejo. Na primer, visoko zmogljive gume za športne avtomobile se obrabljajo hitreje kot gume na družinski limuzini. Poleg tega lahko različni dejavniki povzročijo, da se pnevmatika izrabi prej, kot je bilo pričakovano. Dva najpogostejša vzroka za predčasno obrabo in nepravilno obrabo gum sta nepravilen tlak in neustrezni pogoji uporabe določene pnevmatike (napačna optika).

Nepravilen tlak v pnevmatiki

Ko je guma napačno napihnjena, obstaja velika verjetnost, da se bo začela obrabljati hitreje in neenakomerno. Ne samo, da proizvajalci vozil določajo tlak za sprednje in zadnje pnevmatike, da bi optimizirali učinkovitost pri vožnji, upravljanju in ekonomičnosti porabe goriva, ampak tudi glede obrabe pnevmatik. Ustrezen tlak v pnevmatikah pomaga optimizirati porazdelitev obremenitve vozila, pospeševanje in zaviranje. Če je tlak prenizek ali celo previsok, kontaktna ploskev tekalne plasti ni optimizirana za obvladovanje najrazličnejših opravil. Tako se lahko različni deli tekalne plasti obrabijo hitreje in nepravilno.

Vsak mesec preverite tlak v vseh vaših gumah, vključno z rezervnimi. Prav tako tlak preverite pred odhodom na daljše potovanje ali ko nameravate voziti dodatno breme. Specifikacije tlaka v pnevmatikah proizvajalca vozila najdete na nalepki, ki je pritrjena na voznikova vrata. Za priporočila glede tlaka lahko preverite tudi navodila za uporabo vozila.

Poravnava pnevmatik (optika)

Poravnava pnevmatik, znana tudi kot poravnava koles, se nanaša na nastavitev krmilnega in obešalnega dela vozila – sistema, ki povezuje in nadzoruje gibanje koles. To ni prilagoditev samih pnevmatik ali koles. Ključ za pravilno poravnavo je prilagajanje kotov pnevmatik in njihovega stika s cesto v skladu s specifikacijami proizvajalca vozila za parametre, kot so previs, prst in kolesce. Nepravilna poravnava gum lahko povzroči neenakomerno in prezgodnjo obrabo.

Pomembno je, da pri vsaki menjavi pnevmatik na avtomobilu vulkanizer zaradi zgoraj napisanih razlogov opravi še optiko.

O nas

Gume.si