Nekategorizirano

Pnevmatike – od drevesa do obutve konjičkov

Proizvodnja pnevmatik
Avtor: Gume.si

Pnevmatika je zapletena kombinacija številnih sestavin. Toda kako pridemo od drevesa gume do pnevmatike? Proizvodnja je vsekakor večstopenjski postopek. Postopek gre običajno skozi pet bistvenih faz izdelave pnevmatik:

  • iskanje materialov in proizvodnja spojin,
  • izdelava sestavnih delov,
  • gradnja pnevmatike,
  • vulkanizacija,
  • nadzor kakovosti.

1. faza: Sestavine za izdelavo esencialnih spojin

Različne panoge industrije za proizvodnjo pnevmatik oskrbujejo s surovinami, ki se uporabljajo za ustvarjanje potrebnih spojin.

  • Jeklo. Služi kot izhodni material za izdelavo jeklenih jermenov (jeklene vrvice) in jeder (jeklena žica).
  • Kemikalije. Kemična industrija je glavni dobavitelj sestavin pnevmatik. Zlasti sintetična guma in materiali, ki se uporabljajo za zmanjšanje obrabe, povečanje oprijema in podaljšanje življenjske dobe pnevmatike.
  • Naravni kavčuk. Guma se pridobiva iz posebnih dreves, gojenih v velikih nasadih. Mlečna tekočina (lateks), ki izteka, koagulira, ko ji dodamo kislino. Nato se očisti z vodo in stisne v trdne bale za lažji transport in skladiščenje.
  • Spojine. Bale iz naravne in sintetične gume se razrežejo, narežejo na koščke, stehtajo in zmešajo z drugimi sestavinami po natančnih receptih. V sodobnih pnevmatikah osebnih avtomobilov se uporablja do dvanajst različnih spojin gume.
  • Tekstil. Tekstilna industrija dobavlja osnovne materiale (rajonska, najlonska, poliestrska in aramidna vlakna) za izdelavo vrvic, ki služijo kot ojačitev v pnevmatikah.

2. faza: Izdelava sestavnih delov

  • Jeklene vrvice. Dobavljene na žičnih kolutih se vnesejo v eno ali več plasti gume. Razrežejo se pod določenim kotom na pravilno dolžino glede na velikost pnevmatike in zvaljajo za nadaljnjo obdelavo.
  • Tekalna plast. Gumijasti material, ki ga je mogoče mešati, je zdaj pripravljen za vgradnjo v tekalno plast. Vijačni ekstruder oblikuje gumo v neskončni trak tekalne plasti. Tekalna plast je razrezana po dolžini glede na velikost pnevmatike. Nato se izvede še eno uravnavanje teže enote.
  • Tekstilna vrvica. Množica tekstilnih niti se vdela v tanko plast gume. Ta se nato pod kotom 90 ° razreže na želeno širino v smeri vožnje in previje za nadaljnjo obdelavo.
  • Jeklena kroglica. Jedro kroglice je sestavljeno iz številnih jeklenih žic v obliki obroča. Vsak od njih ima svoj gumijast premaz. Ta zanka je nato opremljena z gumijastim vrhom.

3. faza: Izdelava pnevmatike

Zdaj se lahko začne izdelava pnevmatik. Različni polizdelki so sestavljeni na stroju za gradnjo gum in so sestavljeni v tako imenovano “zeleno pnevmatiko”. To se izvede v dveh stopnjah: ohišje in sklop tekalne plasti/jermena. Ta “zelena pnevmatika” se nato poškropi s posebno tekočino, da se pripravi na vulkanizacijo.

4. faza: Vulkanizacija

Naslednja stopnja je stiskalnica. Tukaj pnevmatika dobi končno obliko, potem ko je bila določen čas vulkanizirana pri določenem tlaku in temperaturi. Med tem postopkom surova guma postane prožna, elastična guma. Kalupi za strjevanje so vgravirani z vzorcem tekalne plasti in oznakami bočne stene.

5. stopnja: Nadzor kakovosti

Vsaka posamezna faza proizvodnje, od pregleda surovin do dobave končnih pnevmatik, je predmet stalne kontrole kakovosti. Ko so pnevmatike prestale vse preglede in preglede, jih pošljejo v distribucijsko skladišče.

O nas

Gume.si